4.4.18

Leticia Feduchi i Pascal Plasencia protagonitzen Dues exposicions a La Galeria

El 9 de març, La Galeria de Sant Cugat del Vallès, que enguany celebra vint anys, inaugura la mostra Dues exposicions amb obres de la pintora Leticia Feduchi (Madrid, 1961) i de l'escultor Pascal Plasencia (Barcelona, 1962). 

Leticia Feduchi

La Galeria exposa per primera vegada el treball de Feduchi, que conrea una figuració realista des de la pintura d'objectes, les natures mortes o els retrats. En aquesta ocasió, l'artista presenta una sèrie de bodegons de petit format on es recrea en les relacions cromàtiques de les composicions i la textura dels teixits que pinta al natural. “M'interessen les teles en relació a la pintura històrica, sigui en bodegons o en quadres de figures, on la vestidura és un element que forma part de la pintura des d'un punt de vista secundari”, explica. En els seus quadres apareixen, com a protagonistes de l'escena, draps de colors diversos arrugats o cobrint alguns mobles. Peces de roba que sovint es converteixen en taques de colors quasi abstractes, i que suggereixen, d'alguna manera, una presència humana. “Aquestes composicions de teixits -continua Feduchi- em serveixen per crear volums i jugar amb els clarobscurs, són forma i color, que és el que veritablement em motiva a l'hora de crear”.

Pascal Plasencia

En aquesta mateixa línia, en l'interès pel color i la llum, es troba el treball de Plasencia, un habitual de La Galeria. Aquesta és una exposició de transició per a l'escultor que presenta una vintena d'escultures i relleus en bronze i resina de polièster on es veu el camí entre dues etapes diferenciades, el recorregut entre l'obra antiga i la recent. “De les peces amb volums contundents fins a arribar a composicions quasi filiformes, que donen sensació de ser objectes efímers, en les quals la llum i el color de la pàtina prenen protagonisme i defineixen els nous interessos”, puntualitza. Plasencia, continua: “En aquesta nova poètica de l'objecte, les escultures deixen de ser representació de figures i coses per ser en elles mateixes”. L'escultor, que ha treballat amb temes tradicionalment de la pintura, com la figura humana i d'animals i els bodegons, argumenta que “canviant la tècnica clàssica de treball m'he adonat que s'ha modificat el concepte i que ara, realitzant les prèvies de guix, la meva escultura guanya en espontaneïtat. Em sento tan lliure com un pintor que treballa de manera més intuïtiva”, conclou.


Dues exposicions es pot veure a La Galeria fins a finals del mes d'abril.
__
Publicat a Revista Bonart, número 181 febrer-març-abril 2018

No comments:

Post a Comment